Editor, Our Site

Editor, Our Site

We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Our Site is the UK’s biggest digital history brand across Video on Demand, podcasts, social media and the web. Its website, Our Site, receives 1m sessions a month globally.

Our Site is part of Little Dot Studios, one of the world’s fastest growing next-generation media companies. Little Dot Studios’ digital history brands Timeline and Absolute History already generate more than 1m unique video views a day, with Timeline amassing 2m subscribers on YouTube alone.

We are looking for an Editor to oversee Our Site’s editorial output and growth. This is a varied senior role, with the Editor managing section writers and editors across historical editorial, gaming and travel, along with ensuring the promotion of other Our Site products within articles, social media and email.

  • Based in: Shoreditch, London (including flexible working arrangements)
  • Reports to: General Manager, Our Site
  • Contract Type: Staff, full time
  • Salary: Based on experience

Key Responsibilities

  • Managing the team and editorial output for Our Site across history, travel and gaming
  • Contribute to an overall brand tone of voice and maintaining this across editorial and social media
  • Oversee content production for the Our Site Shop including photography and product descriptions
  • Manage newsletter production and (with marketing) oversee schedule and copywriting for email promotion and social media
  • Meet the audience objectives for Our Site, email subscription and social media set by the senior management team
  • Manage freelance and production budget for written editorial and imagery
  • Be the key Our Site stakeholder in other publishing opportunities, such as books

Required Attributes

  • Long term experience in a large consumer facing publishing website
  • Experienced manager who is able to work on their own initiative
  • Digital publishing expert – as comfortable editing digital media as the written word
  • Strong understanding of digital publishing trends on websites and social media
  • Knowledgeable about SEO and able to base practical decisions on analytics
  • Expert level knowledge of WordPress or similar content management system
  • Practical knowledge of Information Architecture and User Experience
  • Experience managing a network of writers and editors
  • Excellent oral and written communication skills
  • Entrepreneurial – ability to see opportunity and execute to take advantage quickly

Desirable Experience

  • Understanding of the heritage and related education sectors
  • Development team / agency briefing experience for new product features
  • While we will review applications from different sectors, a humanities degree or professional background, particularly in history, is advantageous given subject matter

How to Apply

Please send
Include your availability/notice period if applicable

Send to [email protected] with “History Editor” in subject line.

Not accepting submissions from search firms or recruiters.

We regret that we will unfortunately not be able to offer feedback on unsuccessful applications.

We are committed to building a diverse and inclusive workforce at all levels of Little Dot Studios, and to being a business and working environment that encourages and values all voices. Our staff are the foundation of Little Dot, and we’re committed to ensuring every employee, and in particular those from underrepresented groups, experiences Little Dot as an inclusive workplace. Little Dot Studios who would like to actively encourage candidates from all backgrounds and demographics to apply.

BBC News

BBC News is an operational business division [1] of the British Broadcasting Corporation (BBC) responsible for the gathering and broadcasting of news and current affairs. The department is the world's largest broadcast news organisation and generates about 120 hours of radio and television output each day, as well as online news coverage. [2] [3] The service maintains 50 foreign news bureaus with more than 250 correspondents around the world. [4] Fran Unsworth has been director of news and current affairs since January 2018. [5] [6]

The department's annual budget is in excess of £350 million it has 3,500 staff, 2,000 of whom are journalists. [2] BBC News' domestic, global and online news divisions are housed within the largest live newsroom in Europe, in Broadcasting House in central London. Parliamentary coverage is produced and broadcast from studios in London. Through BBC English Regions, the BBC also has regional centres across England and national news centres in Northern Ireland, Scotland and Wales. All nations and English regions produce their own local news programmes and other current affairs and sport programmes.

In 2017, BBC India was banned for a period of 5 years from covering all national parks and sanctuaries in India. [7] Following the withdrawal of CGTN’s UK broadcaster licence on 4 February 2021 by Ofcom, [8] China banned BBC News from airing in China. [9]

The BBC is a quasi-autonomous corporation authorised by royal charter, making it operationally independent of the government, who have no power to appoint or dismiss its director general, and require it to report impartially. However, as with all major media outlets, it has been accused of political bias from across the political spectrum, both within the United Kingdom and abroad.

22 History Magazines That Pay Writers

History magazines appeal to a niche market simply because members of the general public are not all keen on historical news and occurrences. While this fact seems to make this type of publication harder to break into, the opposite is the case. With a limited number of history writers vying for freelance positions in this arena, this makes your task much easier if you’re a new history writer looking for writing work.

Here are twenty-two history magazines for you to peruse and pitch.

Note: You can even more magazines that pay writers — in over 20 niches — here.

Pay: 10 cents

Renaissance Magazine covers a variety of topics related to the Renaissance, late ‘Middle Periods’ and history articles. They invite freelancers to submit articles no more than 2,000 words in length, and pay 10 cents per published word. Writers can expect payment about 3 weeks after publication.

Please note that this publication accepts unsolicited material, but do query first to make sure your chosen topic has not already been assigned.

Pay: Unspecified

American Spirit Magazine focuses on early American history, genealogy, historic preservation, women’s history and civics education. They like prospective freelancers to pitch story ideas and length of proposed article to the editor. Payment will be discussed upon pitching.

This publication prefers writers to submit a few of their previously published work when querying them.

Pay: Unspecified

Archaeology Magazine is dedicated to publishing narratives about the human past from every corner of the globe. It also provides insights into the beginning and end of cultures. This publication encourages writers to pitch their article ideas to the editor via email, and payment will be discussed.

Archaeology Magazine expects their freelancers to have significant knowledge about their chosen topic, so highlight your qualification (for writing your piece) when querying.

Pay: Unspecified

Canada History publishes articles that illuminate the diverse experiences and complex characters that through time, have shaped Canada. They encourage freelancers to submit articles between 600 and 3,000 words in length.

Payment is discussed upon pitching the magazine, and made upon publication. This magazine has strong, direct guidelines on their page, so do read all of this before deciding whether or not your work fits their description.

Early American Life covers everything related to history, architecture, antiques, studio crafts and travel. Their call for submission is for articles between 700 and 2,500 words in length. They pay $500 for features by new writers. Skilled and experienced writers can earn more.

Payment is upon publication, and photographs are also welcome.

Pay: Unspecified

Good Old Days is dedicated to publishing real stories on people who lived and grew up between the years 1935-1960. They prefer articles between 300 and 1,000 words. Good Old Days expects you to pitch your ideas via email or post, and payment is negotiated upon submission.

This publication has specific topics reserved for freelancers, so make yourself familiar with their site and guidelines before writing.

Pay: 8 cents per word

History Magazine covers a wide range of topics related to particular phenomenon, events, battles, wars and biographies. They expect articles to be between 400 and 2,500 words in length. They pay 8 cents per published word, and payment is made 60 days after the issue is published.

This publication encourages prospective freelancers to query them before writing anything.

Range Magazine is a widely-read and respected publication, covering issues known to threaten the West. They like articles to be between 500 and 2,000 words in length. They pay up to $400 per article – upon publication.

The Range Magazine requires writers to submit photos with their copies, so please be aware of this. More details about this aspect can be found on their website.

Pay: 25 cents per word

True West focuses on capturing the history of the American frontier, through literary non-fiction. Their call for submissions is for articles between 450 and 1,500 words in length. This publication expects writers to pitch their ideas via email or phone. They pay 25 cents per word – upon publication.

Please note that this magazine uses a specific way of submitting articles and queries. Do check out their site for a detailed description.

Western Pennsylvania History is a well-respected publication, which focuses on the original analysis of current and historic events. They prefer feature articles to be between 3,000 and 4,000 words in length.

Western Pennsylvania History Magazine invites writers to pitch their ideas via email. They pay a flat fee of $250 – upon publication.

Pay: Unspecified

History Today Magazine covers a wide array of topics related to history. They like each piece to offer an authoritative and engaging take on a historical subject. Articles are expected to be between 600 and 2,200 words in length.

Payment is negotiated upon pitching the magazine. This publication entertains three types of articles, so please check their site to see which one you’d like to work on.

Michigan History is a long-running publication, marketed to readers who love to read about Michigan’s colorful past. They invite prospective freelancers to submit manuscripts or articles, which are no more than 2,500 words in length.

Article ideas should be sent via email. They pay between $150 and $400 per article – upon publication.

Pay: Unspecified

World War II Magazine publishes material related to the second world war era. They also cover articles on the American civil war, American History and more. There is no specific word count, but freelancers are asked to pitch their ideas by email to get a commissioned article.

Payment is to be negotiated upon pitching the magazine. Please note that most of this publication’s work is covered by staff writers, so do a thorough research before querying.

Naval History Magazine is a widely-read publication, dedicated to Naval History in the US, ranging from battles to events. They expect articles to be no more than 3,000 words in length, and like potential writers to pitch their ideas via email.

Naval History pays up to $150 per 1,000 words – upon publication. There are stringent qualifiers on their site, directed to prospective freelancers, so do study these carefully before writing anything.

Wartime Magazine is an Australian history magazine focusing on the Australian experience of war. There is no specific word count for articles, but they like writers to pitch or send their ideas to the editor to get a commissioned article.

This publication pays $300 per 1,000 words, and payment is made on publication.

Pennsylvania Heritage Magazine is dedicated to illuminating the rich culture and legacy of the state of Pennsylvania. Articles should be no more than 3,500 words in length, and they expect you to send your ideas and articles to the editor.

A payment of between $250 and $500 is made upon publication. Pennsylvania Heritage has a particular voice, so freelancers should make themselves familiar with this before writing their piece.

Pay: 40 cents per word

New Mexico Magazine strives to create awareness of the state’s multicultural heritage, climate and environmental uniqueness, to its visitors. There is no specific word count, but writers are encouraged to pitch their ideas and synopsis to the magazine.

Payment is negotiated upon submission, and made upon acceptance. There are dense and detailed guidelines on the site, so do read these before pitching this magazine.

Pay: Unspecified

Traces Magazine is widely-read publication, covering articles related to biographies, immigration, family and cultural heritage – including Indiana history. They invite potential freelancers to submit articles between 600 and 4,000 words in length.

Ideas should be pitched via email. Payment is negotiated and made upon publication.

Pay: Unspecified

Gateway Magazine is a widely-distributed publication, dedicated to St. Louis’ and Missouri’s cultural, historical, social and political issues. They expect essays to be no more than 2,500 words in length.

Please pitch your ideas via email. Payment is negotiated. Their preferences for submissions are listed on their site, so please take a look.

Pay: 10 cents per word

The Country Connection focuses on content about Ontario’s history, nature, environment, heritage, travel and arts. They like to receive articles between 1,000 and 1,500 words in length.

Do first pitch your ideas to the magazine before writing. They pay 10 cents per word within 90 days of publication, but be aware that topics and themes for future issues are stated on their site. This means that writers have to plan their articles way in advance.

Sojourns Magazine is a widely-read and extensively-distributed publication, dedicated to exhibiting the natural and cultural history of spectacular lands in Colorado. They prefer prospective freelancers to first pitch their ideas to the magazine and be commissioned for a piece. They pay between $500 and $1,200 per article.

Please be aware that they have extensive submission guidelines on their site, so make yourself familiar with this before querying. Photographs and artwork are also welcome.

Pay: Unspecified

Our State Magazine is a long-running publication that publishes information on history, places, culture and the people of North Carolina. Their call for submissions is for articles averaging 1,500 words in length. Writers are invited to pitch their ideas to the magazine before writing.

How We Test and Rate Products

Tom’s Hardware is renowned for its benchmark testing. We subject every product we review to a rigorous set of quantifiable tests based on a combination of homegrown, Tom’s Hardware-only benchmarks, and industry standard benchmarks where applicable.

As of May 2018, all new product reviews are rated on a scale of 1 to 5, with 5 being the best. Each product may also receive an Editor's Choice badge, which designates it as the best within its niche. The ratings mean the following:

5 = Practically perfect
4.5= Superior
4 = Totally worth it
3.5 = Very good
3 = Worth considering
2.5= Meh
2= Not worth the money
1.5= Buy for an enemy
1= Fails horribly
0.5= Laughably bad

Our History

After spending Labor Day weekend at home writing code on his personal computer, eBay founder Pierre Omidyar launches AuctionWeb, a site "dedicated to bringing together buyers and sellers in an honest and open marketplace."

Pierre's First Sale

Canadian Mark Fraser purchased the first item that eBay founder Pierre Omidyar listed on the site in 1995 -- a broken laser pointer.

Pez Dispenser Myth

A story is circulated that Pierre created eBay to help his wife collect Pez candy dispensers. Later, it’s revealed that the story was a fabricated one.

Our First Employee

Pierre hires employee #1, Chris Agarpao, to help coordinate the fast-growing company’s online operations. Over twenty years later, Chris is still an eBay employee.

$7.2 Million Worth of Goods Sold

The total value of merchandise sold on AuctionWeb reaches $7.2 million.

Photo Source: Celebrity Net Worth

Our First President

Pierre quits his day job to devote himself fulltime to his innovative auction website and brings Jeff Skoll on board as President.


Our First Office

Pierre and Jeff rent a small suite (#250) at 1025 Hamilton Avenue in San Jose, CA, in what’s now known as Building 6 (Music) on the current eBay campus.

Beanie Babies Craze

Beanie Babies, Ty Warner’s line of cuddly stuffed animals, take the world by storm. $500 million worth are sold on eBay alone, representing more than 6% of our total volume.


Seller Feedback Introduced

We introduce Feedback Forum, allowing our members to rate their transactions and create a virtual community of openness and confidence.

Millionth Item Sold

We sell our millionth item! A Big Bird jack-in-the-box toy from PBS’ Sesame Street.


EBay is Born

AuctionWeb is officially renamed eBay.


Photo Source: Christophe Langlois

Meg Whitman Joins eBay

Business leader Meg Whitman joins as President and CEO.

My eBay

The launch of "My eBay" customizes the eBay experience.

Photo Source: Cincinnati Enquirer

One of the First Acquisitions

We make an early acquisition, adding Jump Inc. and its person-to-person online trading site, Up4Sale.


EBay Goes Public

After a successful Initial Public Offering (IPO) in September, we list shares on NASDAQ under the symbol EBAY. Expected to trade for $18, our shares shatter expectations and reach $53.50 in just one day.


EBay Foundation Established

The eBay Foundation becomes the first corporate foundation to be endowed with pre-IPO stock. Since then, it has given over $30 million to nonprofit organizations worldwide.

Site Outage and Lessons Learned

On June 10, 1999, the site goes down. In the middle of the night, CEO Meg Whitman rallies more than 50 engineers from eBay and SunMicrosystems to fix the problem. Less than 20 hours later since the outage began, eBay is back up and open for business.

Global Expansion

We launch sites in Germany, Australia and the U.K. As of today, eBay is available in 180 countries.


EBay Office Expands

We continue growing in the U.S. and around the world! In San Jose, the company moves into additional buildings at our current headquarters, then known as eBay Park.


Introducing eBay Motors

We launch eBay Motors, the online automotive marketplace. In 2006, eBay Motors sold its 2 millionth passenger vehicle.

Photo Source: Jim “Griff” Griffith

Opening eBay University

We hold our first eBay University course, teaching users how to become master sellers. The format proves to be a huge success, and eBay University classes continue to be offered around the world today.

Half.com joins eBay

We announce we will buy Half.com, making it easier than ever to sell your movies, music, books and games online.


Photo Source: The Guardian

Introducing “Buy It Now”

We introduce a new fixed-price feature, "Buy It Now," which allows users to buy an item instantly at a set price.

The eBay API

Our first Application Programming Interface (API) goes live. Now developers across the world can harness the power of eBay by building their own custom interfaces with unique functionality.


Auctioning Very Old Levi’s

The oldest known pair of Levi’s sells on eBay for more than $46,000 to Levi Strauss & Co., making fashion history.

Introducing eBay Stores

eBay Stores, a new online storefront directory, launches as a way for people to have their own customized online businesses for just a few dollars a month.


A Jet Sells for Millions

A Gulfstream jet sells for $4.9 million, setting a new price record for eBay.


Auction for America

We unveil Auction for America, enabling more than 100,000 users to raise over $10 million for the victims of September 11 and their families. To date, our Giving Works program has supported over 30,000 charities.

Photo Source: SF Gate. Photo Credit: Susan Goldman, Bloomberg News.

First eBay Live! Conference

Anaheim, California hosts the first eBay Live! Conference, bringing together sellers, buyers, journalists, developers, and lovers of all things eBay for action-packed days of learning and networking.

EBay Acquires PayPal

We purchase PayPal, unifying the web’s largest marketplace and an innovative system for secure and hassle-free payment. Being part of eBay Inc. for more than a decade enabled PayPal's strong growth and global leadership position in digital payments. Together, PayPal and eBay’s strong synergies benefit both businesses for years. PayPal is spun off 13 years later into an independent company in July 2015.


Founding and journalistic roots Edit

The Nation was established in July 1865 at 130 Nassau Street ("Newspaper Row") in Manhattan. Its founding coincided with the closure of the abolitionist newspaper The Liberator, also in 1865, after slavery was abolished by the Thirteenth Amendment to the United States Constitution a group of abolitionists, led by the architect Frederick Law Olmsted, desired to found a new weekly political magazine. Edwin Lawrence Godkin, who had been considering starting such a magazine for some time, agreed and so became the first editor of The Nation. [7] Wendell Phillips Garrison, son of The Liberator's editor/publisher William Lloyd Garrison, was Literary Editor from 1865 to 1906.

Its founding publisher was Joseph H. Richards the editor was Godkin, an immigrant from Ireland who had formerly worked as a correspondent of the London Daily News and The New York Times. [8] [9] Godkin sought to establish what one sympathetic commentator later characterized as "an organ of opinion characterized in its utterance by breadth and deliberation, an organ which should identify itself with causes, and which should give its support to parties primarily as representative of these causes." [10]

In its "founding prospectus" the magazine wrote that the publication would have "seven main objects" with the first being "discussion of the topics of the day, and, above all, of legal, economical, and constitutional questions, with greater accuracy and moderation than are now to be found in the daily press." [11] The Nation pledged to "not be the organ of any party, sect or body" but rather to "make an earnest effort to bring to discussion of political and social questions a really critical spirit, and to wage war upon the vices of violence, exaggeration and misrepresentation by which so much of the political writing of the day is marred." [11]

In the first year of publication, one of the magazine's regular features was The South As It Is, dispatches from a tour of the war-torn region by John Richard Dennett, a recent Harvard graduate and a veteran of the Port Royal Experiment. Dennett interviewed Confederate veterans, freed slaves, agents of the Freedmen's Bureau, and ordinary people he met by the side of the road. The articles, since collected as a book, have been praised by The New York Times as "examples of masterly journalism." [ citation needed ]

Among the causes supported by the publication in its earliest days was civil service reform—moving the basis of government employment from a political patronage system to a professional bureaucracy based upon meritocracy. [10] The Nation also was preoccupied with the reestablishment of a sound national currency in the years after the American Civil War, arguing that a stable currency was necessary to restore the economic stability of the nation. [12] Closely related to this was the publication's advocacy of the elimination of protective tariffs in favor of lower prices of consumer goods associated with a free trade system. [13]

The magazine would stay at Newspaper Row for 90 years.

From 1880s literary supplement to 1930s New Deal booster Edit

In 1881, newspaperman-turned-railroad-baron Henry Villard acquired The Nation and converted it into a weekly literary supplement for his daily newspaper the New York Evening Post. The offices of the magazine were moved to the Evening Post ' s headquarters at 210 Broadway. The New York Evening Post would later morph into a tabloid, the New York Post, a left-leaning afternoon tabloid, under owner Dorothy Schiff from 1939 to 1976. Since then, it has been a conservative tabloid owned by Rupert Murdoch, while The Nation became known for its left-wing ideology. [14]

In 1900, Henry Villard's son, Oswald Garrison Villard, inherited the magazine and the Evening Post, and sold off the latter in 1918. Thereafter, he remade The Nation into a current affairs publication and gave it an anti-classical liberal orientation. Oswald Villard welcomed the New Deal and supported the nationalization of industries – thus reversing the meaning of "liberalism" as the founders of The Nation would have understood the term, from a belief in a smaller and more restricted government to a belief in a larger and less restricted government. [15] [16] Villard sold the magazine in 1935. Maurice Wertheim, the new owner, sold it in 1937 to Freda Kirchwey, who served as editor from 1933 to 1955.

Almost every editor of The Nation from Villard's time to the 1970s was looked at for "subversive" activities and ties. [17] When Albert Jay Nock, not long afterward, published a column criticizing Samuel Gompers and trade unions for being complicit in the war machine of the First World War, The Nation was briefly suspended from the US mail. [18]

During the 1930s, The Nation showed enthusiastic support for Franklin D. Roosevelt and the New Deal. [9]

World War II and early Cold War Edit

The magazine's financial problems in the early 1940s prompted Kirchwey to sell her individual ownership of the magazine in 1943, creating a nonprofit organization, Nation Associates, out of the money generated from a recruiting drive of sponsors. This organization was also responsible for academic affairs, including conducting research and organizing conferences, that had been a part of the early history of the magazine. Nation Associates became responsible for the operation and publication of the magazine on a nonprofit basis, with Kirchwey as both president of Nation Associates and editor of The Nation. [19]

Before the attack on Pearl Harbor, The Nation repeatedly called on the United States to enter World War II to resist fascism, and after the US entered the war, the publication supported the American war effort. [20] It also supported the use of the atomic bomb on Hiroshima. [20]

During the late 1940s and again in the early 1950s, a merger was discussed by Kirchwey (later Carey McWilliams) and The New Republic ' s Michael Straight. The two magazines were very similar at that time — both were left of center, The Nation further left than TNR both had circulations around 100,000, although TNR ' s was slightly higher and both lost money. It was thought that the two magazines could unite and make the most powerful journal of opinion. The new publication would have been called The Nation and New Republic. Kirchwey was the most hesitant, and both attempts to merge failed. The two magazines would later take very different paths: The Nation achieved a higher circulation, and The New Republic moved more to the right. [21]

In the 1950s, The Nation was attacked as "pro-communist" because of its advocacy of detente with the Soviet Union, [22] and its criticism of McCarthyism. [9] One of the magazine's writers, Louis Fischer, resigned from the magazine afterwards, claiming The Nation ' s foreign coverage was too pro-Soviet. [22] Despite this, Diana Trilling pointed out that Kirchwey did allow anti-Soviet writers, such as herself, to contribute material critical of Russia to the magazine's arts section. [23]

During McCarthyism (the Second Red Scare), The Nation was banned from several school libraries in New York City and Newark, [24] and a Bartlesville, Oklahoma librarian, Ruth Brown, was fired from her job in 1950, after a citizens committee complained she had given shelf space to The Nation. [24]

In 1955, George C. Kirstein replaced Kirchway as magazine owner. [25] James J. Storrow Jr. bought the magazine from Kirstein in 1965. [26]

During the 1950s, Paul Blanshard, a former Associate Editor, served as The Nation ' s special correspondent in Uzbekistan. His most famous writing was a series of articles attacking the Catholic Church in America as a dangerous, powerful, and undemocratic institution.

1970s to 2020 Edit

In June 1979, The Nation ' s publisher Hamilton Fish and then-editor Victor Navasky moved the weekly to 72 Fifth Avenue, in Manhattan. In June 1998, the periodical had to move to make way for condominium development. The offices of The Nation are now at 33 Irving Place, in Manhattan's Gramercy neighborhood.

In 1977, a group organized by Hamilton Fish V bought the magazine from the Storrow family. [27] In 1985, he sold it to Arthur L. Carter, who had made a fortune as a founding partner of Carter, Berlind, Potoma & Weill.

In 1991, The Nation sued the Department of Defense for restricting free speech by limiting Gulf War coverage to press pools. However, the issue was found moot in Nation Magazine v. United States Department of Defense, because the war ended before the case was heard.

In 1995, Victor Navasky bought the magazine and, in 1996, became publisher. In 1995, Katrina vanden Heuvel succeeded Navasky as editor of The Nation, [28] and in 2005, as publisher.

In 2015, The Nation celebrated its 150th anniversary with a documentary film by Academy Award-winning director Barbara Kopple a 268-page special issue [29] featuring pieces of art and writing from the archives, and new essays by frequent contributors like Eric Foner, Noam Chomsky, E. L. Doctorow, Toni Morrison, Rebecca Solnit, and Vivian Gornick a book-length history of the magazine by D. D. Guttenplan (which The Times Literary Supplement called "an affectionate and celebratory affair") events across the country and a relaunched website. In a tribute to The Nation, published in the anniversary issue, President Barack Obama said:

In an era of instant, 140-character news cycles and reflexive toeing of the party line, it's incredible to think of the 150-year history of The Nation. It's more than a magazine — it's a crucible of ideas forged in the time of Emancipation, tempered through depression and war and the civil-rights movement, and honed as sharp and relevant as ever in an age of breathtaking technological and economic change. Through it all, The Nation has exhibited that great American tradition of expanding our moral imaginations, stoking vigorous dissent, and simply taking the time to think through our country's challenges anew. If I agreed with everything written in any given issue of the magazine, it would only mean that you are not doing your jobs. But whether it is your commitment to a fair shot for working Americans, or equality for all Americans, it is heartening to know that an American institution dedicated to provocative, reasoned debate and reflection in pursuit of those ideals can continue to thrive.

On January 14, 2016, The Nation endorsed Vermont Senator Bernie Sanders for President. In their reasoning, the editors of The Nation professed that "Bernie Sanders and his supporters are bending the arc of history toward justice. Theirs is an insurgency, a possibility, and a dream that we proudly endorse." [30]

On June 15, 2019, Heuvel stepped down as editor D. D. Guttenplan, the editor-at-large, took her place. [31]

On March 2, 2020, The Nation again endorsed Vermont Senator Bernie Sanders for President. In their reasoning, the editors of The Nation professed: "As we find ourselves on a hinge of history—a generation summoned to the task of redeeming our democracy and restoring our republic—no one ever has to wonder what Bernie Sanders stands for." [32]

Print ad pages declined by 5% from 2009 to 2010, while digital advertising rose 32.8% from 2009 to 2010. [33] Advertising accounts for 10% of total revenue for the magazine, while circulation totals 60%. [6] The Nation has lost money in all but three or four years of operation and is sustained in part by a group of more than 30,000 donors called Nation Associates, who donate funds to the periodical above and beyond their annual subscription fees. This program accounts for 30% of the total revenue for the magazine. An annual cruise also generates $200,000 for the magazine. [6] Since late 2012, the Nation Associates program has been called Nation Builders. [34]

Since its creation, The Nation has published significant works of American poetry, [35] [36] including works by Hart Crane, Eli Siegel, Elizabeth Bishop, and Adrienne Rich, [35] as well as W.S. Merwin, Pablo Neruda, Denise Levertov, and Derek Walcott. [36]

In 2018, the magazine published a poem entitled "How-To" by Anders Carlson-Wee which was written in the voice of a homeless man and used black vernacular. This led to criticism from writers such as Roxane Gay because Carlson-Wee is white. The Nation ' s two poetry editors, Stephanie Burt and Carmen Giménez Smith, issued an apology for publishing the poem, the first such action ever taken by the magazine. [35] The apology itself became an object of criticism also. Poet and Nation columnist Katha Pollitt who called the apology "craven" and likened it to a letter written from "a reeducation camp". [35] Grace Schulman, The Nation ' s poetry editor from 1971 to 2006, wrote that the apology represented a disturbing departure from the magazine's traditionally broad conception of artistic freedom. [36]

News Sections added in the last few years

When we think of the Twenties we think of Flappers, Wall Street Crash and more but the 20's was also the birth of modern music with independent record labels, The Gramophone, Growth of commercial radio. . At the end of the 20's talking movies allowed for movie versions of Broadway musicals bringing music to a wider audience.


In its current incarnation, The New Republic has been unambiguously to the left and is often critical of the Democratic establishment and strongly in favor of universal health care. In The American Conservative, Telly Davidson wrote that "its love letters to the Bernie Bro and Millennial Marxist movements and its attacks on Hillary and the Democratic establishment from the left, instead of from the right, bring back memories of its decidedly radical days in the '30s and '40s". [9] [ undue weight? – discuss ] In May 2019, it published a roundtable on socialism where three of four contributions were favorable, while the owner and editor-in-chief, Win McCormack, wrote a more dismissive piece. [10] In February 2019, staff writer Alex Shephard wrote that "it doesn't make political sense to put bumpers on hypothetical policies, which dampens voter enthusiasm. Pragmatism doesn't track as a legislative argument, either". [11] In June 2019, staff writer Alex Pareene wrote: "All the while, Democratic leaders continue to campaign and govern from a crouched, defensive position even after they win power. They have bought into the central ideological proposition, peddled by apparatchiks and consultants aligned with the conservative movement, that America is an incorrigible "center-right" nation, and they have precious little strategy or inclination to move that consensus leftward—to fight, in other words, to change the national consensus the sort of activity that was once understood as 'politics'". [12]

Early years Edit

The New Republic was founded by Herbert Croly, Walter Lippmann, and Walter Weyl through the financial backing of heiress Dorothy Payne Whitney and her husband, Willard Straight, who maintained majority ownership. The magazine's first issue was published on November 7, 1914. The magazine's politics were liberal and progressive, and as such concerned with coping with the great changes brought about by middle-class reform efforts designed to remedy the weaknesses in America's changing economy and society. The magazine is widely considered important in changing the character of liberalism in the direction of governmental interventionism, both foreign and domestic. The most important of them was the emergence of the U.S. as a great power on the international scene. In 1917, TNR urged America's entry into the Great War on the side of the Allies.

One consequence of the war was the Russian Revolution of 1917. During the interwar years, the magazine was generally positive in its assessment of the Soviet Union and Joseph Stalin. However, the magazine changed its position after the Cold War began in 1947, and in 1948, its leftist editor, Henry A. Wallace, departed to run for president on the Progressive ticket. After Wallace, the magazine moved toward positions more typical of mainstream American liberalism. Throughout the 1950s, the publication was critical of both Soviet foreign policy and domestic anticommunism, particularly McCarthyism. During the 1960s, the magazine opposed the Vietnam War but also often criticized the New Left.

Until the late 1960s, the magazine had a certain "cachet as the voice of re-invigorated liberalism," in the opinion of the commentator Eric Alterman, who has criticized the magazine's politics from the left. That cachet, Alterman wrote, "was perhaps best illustrated when the dashing, young President Kennedy had been photographed boarding Air Force One holding a copy." [13]

Peretz ownership and eventual editorship, 1974–1979 Edit

In March 1974, the magazine was purchased for $380,000 [13] by Martin Peretz, a lecturer at Harvard University, [14] from Gilbert A. Harrison. [13] Peretz was a veteran of the New Left but had broken with the movement over its support of various Third World liberationist movements, particularly the Palestine Liberation Organization. Harrison continued editing the magazine and expected Peretz to let him continue running the magazine for three years. However, by 1975, when Peretz became annoyed at having his own articles rejected for publication while he was pouring money into the magazine to cover its losses, he fired Harrison. Much of the staff, including Walter Pincus, Stanley Karnow, and Doris Grumbach, was fired or quit and were replaced largely by recent Harvard graduates, who lacked journalistic experience. Peretz became the editor and served in that post until 1979. In 1980, it endorsed the moderate Republican John B. Anderson, who ran as an independent, rather than the Democratic incumbent Jimmy Carter. As other editors were appointed, Peretz remained editor-in-chief until 2012. [13]

Kinsley and Hertzberg editorships, 1979–1991 Edit

Michael Kinsley, a neoliberal, was editor (1979–1981, 1985–1989), alternating twice with the more leftleaning Hendrik Hertzberg (1981–1985 1989–1991). Kinsley was only 28 years old when he first became editor and was still attending law school. [13]

In the 1980s, the magazine generally supported President Ronald Reagan's anticommunist foreign policy, including his provision of aid to the Nicaraguan Contras. The magazine's editors also supported both the Gulf War and the Iraq War and, reflecting its belief in the moral efficacy of American power, intervention in "humanitarian" crises, such as those in Bosnia and Herzegovina and Kosovo during the Yugoslav Wars.

It was widely considered a "must read" across the political spectrum. An article in Vanity Fair judged it "the smartest, most impudent weekly in the country" and the "most entertaining and intellectually agile magazine in the country." According to Alterman, the magazine's prose could sparkle and the contrasting views in its pages were "genuinely exciting." He added, "The magazine unarguably set the terms of debate for insider political elites during the Reagan era." [13]

The magazine won the respect of many conservative opinion leaders. Twenty copies were sent by messenger to the Reagan White House each Thursday afternoon. Norman Podhoretz called the magazine "indispensable, " and George Will called it "currently the nation's most interesting and most important political journal." National Review described it as "one of the most interesting magazines in the United States." [13]

Credit for its influence was often attributed to Kinsley, whose wit and critical sensibility were seen as enlivening, and Hertzberg, a writer for The New Yorker and speechwriter for Jimmy Carter.

Hertzberg and Kinsley alternated as editor and as the author of the magazine's lead column, "TRB from Washington." Its perspective was described as center-left in 1988. [15]

A final ingredient that led to the magazine's increased stature in the 1980s was its "back of the book" or literary, cultural and arts pages, which were edited by Leon Wieseltier. Peretz discovered Wieseltier, then working at Harvard's Society of Fellows, and installed him in charge of the section. Wieseltier reinvented the section along the lines of The New York Review of Books and allowed his critics, many of them academics, to write longer, critical essays, instead of simple book reviews. Alterman calls the selection of Wieseltier "probably. Peretz's single most significant positive achievement" in running the magazine. Despite changes of other editors, Wieseltier remained as cultural editor. Under him the section was "simultaneously erudite and zestful," according to Alterman." [13]

Sullivan editorship, 1991–1996 Edit

In 1991, Andrew Sullivan, a 28-year-old gay, self-described conservative from Britain, became editor. He took the magazine in a somewhat more conservative direction, but the majority of writers remained liberal or neoliberal. Hertzberg soon left the magazine to return to The New Yorker. Kinsley left the magazine in 1996 to found the online magazine Slate. [13]

In 1994, Sullivan invited Charles Murray to contribute a 10,000-word article, excerpted from his coauthored book The Bell Curve. The article, which contended that "African Americans score differently from whites on standardized tests of cognitive ability," proved to be very controversial and was published in a special issue together with many responses and critiques. [16] The magazine also published a very critical article by Elizabeth McCaughey about the Clinton administration's health care plan, commonly known as "Hillarycare" because of its close association with First Lady Hillary Clinton. Alterman described the article as "dishonest, misinformed," and "the single most influential article published in the magazine during the entire Clinton presidency. [13] James Fallows of The Atlantic noted the article's inaccuracies and said, "The White House issued a point-by-point rebuttal, which The New Republic did not run. Instead it published a long piece by McCaughey attacking the White House statement." [17] Sullivan also published a number of pieces by Camille Paglia. [13]

Ruth Shalit, a young writer for the magazine in the Sullivan years, was repeatedly criticized for plagiarism. After the Shalit scandals, the magazine began using fact-checkers during Sullivan's time as editor. One was Stephen Glass. When later working as a reporter, he was later found to have made up quotes, anecdotes, and facts in his own articles. [13]

Kelly, Lane, Beinart, Foer, Just editorships, 1996–2012 Edit

After Sullivan stepped down in 1996, David Greenberg and Peter Beinart served jointly as acting editors. After the 1996 election, Michael Kelly served as editor for a year. During his tenure as editor and afterward, Kelly, who also wrote the TRB column, was intensely critical of Clinton. [13] Writer Stephen Glass, who had been a major contributor under Kelly's editorship, was later shown to have falsified and fabricated numerous stories, which was admitted by The New Republic after an investigation by Kelly's successor, Charles Lane. Kelly had consistently supported Glass during his tenure, including sending scathing letters to those challenging the veracity of Glass's stories. [18] (The events were later dramatized in the feature film Shattered Glass, adapted from a 1998 report by H.G. Bissinger.)

Chuck Lane held the editor's position between 1997 and 1999. During Lane's tenure, the Stephen Glass scandal occurred. Peretz has written that Lane ultimately "put the ship back on its course," for which Peretz said he was "immensely grateful." But Peretz later fired Lane, who learned of his ouster when a Washington Post reporter called him for a comment. [13]

Peter Beinart, a third editor who took over when he was 28 years old, [13] followed Lane. He served as editor from 1999 to 2006.

In the early 2000s, the TNR added Buzz weblogs &c., Iraq'd, and Easterblogg, replaced in 2005 with the sole blog The Plank. The Stump was added in 2007 and covered the 2008 presidential election.

The magazine remained well known, with references to it occasionally popping up in popular culture. Lisa Simpson was once portrayed as a subscriber to The New Republic for Kids. Matt Groening, the creator of The Simpsons', once drew a cover for The New Republic. [19] In the pilot episode of the HBO series Entourage, which first aired on July 18, 2004, Ari Gold asks Eric Murphy: "Do you read The New Republic? Well, I do, and it says that you don't know what the fuck you're talking about."

Franklin Foer took over from Beinart in March 2006. The magazine's first editorial under Foer said, "We've become more liberal. We've been encouraging Democrats to dream big again on the environment and economics. " [13] Foer is the brother of novelist Jonathan Safran Foer, author of Everything Is Illuminated (2002).

Other prominent writers who edited or wrote for the magazine in those years include senior editor and columnist Jonathan Chait, Lawrence F. Kaplan, John Judis and Spencer Ackerman. [13]

Political stances under Peretz Edit

The New Republic gradually became much less left-wing under Peretz, [20] which culminated in the editorship of the conservative Andrew Sullivan. The magazine was associated with the Democratic Leadership Council (DLC) and "New Democrats," such as Bill Clinton and Joseph Lieberman, who received the magazine's endorsement in the 2004 Democratic primary.

In the 21st century, the magazine gradually shifted left but was still was more moderate and hawkish than conventional liberal periodicals. Policies supported by both The New Republic and the DLC in the 1990s were increased funding for the Earned Income Tax Credit program, the reform of the federal welfare system, and supply-side economics, especially the idea of reducing higher marginal income tax rates, which in the later Peretz years received heavy criticism from senior editor Jonathan Chait. [21]

Foreign policy stances under Peretz Edit

Support for Israel was a strong theme: "Support for Israel is deep down an expression of America's best view of itself." [13] According to the journalism professor Eric Alterman:

Nothing has been as consistent about the past 34 years of The New Republic as the magazine's devotion to Peretz's own understanding of what is good for Israel. It is really not too much to say that almost all of Peretz's political beliefs are subordinate to his commitment to Israel's best interests, and these interests as Peretz defines them almost always involve more war. [13]

Unsigned editorials prior to the 2003 invasion of Iraq expressed strong support for military action and cited the threat of facilities for weapons of mass destruction as well as humanitarian concerns. In the first years of the war, editorials were critical of the handling of the war but continued to justify the invasion on humanitarian grounds although they no longer maintained that Iraq's weapons of mass destruction posed any threat to the United States. In the November 27, 2006 issue, the editors wrote:

At this point, it seems almost beside the point to say this: The New Republic deeply regrets its early support for this war. The past three years have complicated our idealism and reminded us of the limits of American power and our own wisdom. [22]

Peretz sells remaining shares and buys magazine back from CanWest Edit

Until February 2007, The New Republic was owned by Martin Peretz, New York financiers Roger Hertog and Michael Steinhardt, and Canadian media conglomerate Canwest. [23]

In late February 2007, Peretz sold his share of the magazine to CanWest, which announced that a subsidiary, CanWest Media Works International, had acquired a full interest in the publication. Peretz retained his position as editor-in-chief. [24]

In March 2009, Peretz and a group of investors, led by the former Lazard executive Laurence Grafstein and including Michael Alter, [25] bought the magazine back from CanWest, which was on the edge of bankruptcy. Frank Foer continued as editor and was responsible for the day-to-day management of the magazine, and Peretz remained editor-in-chief. [26]

New format Edit

Starting with the March 19, 2007 issue, the magazine implemented major changes:

  • Decreased frequency: the magazine went to publishing twice a month, or 24 times a year. This replaced the old plan of publishing 44 issues a year. The magazine described its publication schedule as "biweekly," with specified "skipped publication dates." There were ten of these in 2010.
  • New design and layout: Issues featured more visuals, new art and other "reader friendly" content. Warnock typeface throughout was accented by woodcut-style illustrations.
  • More pages and bigger size: Issues became bigger and contained more pages.
  • Improved paper: Covers and pages became sturdier.
  • Increased newsstand price: Although the subscription prices did not change, the newsstand price increased from $3.95 to $4.95.
  • Website redesign: The website offered more daily content and new features. [27][28]Richard Just took over as editor of the magazine on December 8, 2010.

Chris Hughes ownership and editorial crisis, 2012–2016 Edit

On March 9, 2012, Chris Hughes, co-founder of Facebook, was introduced as the New Republic's majority owner and Editor-in-Chief. [29] Under Hughes, the magazine became less focused on "The Beltway," with more cultural coverage and attention to visuals. It stopped running an editorial in every issue. Media observers noted a less uniformly pro-Israel tone in the magazine's coverage than its editorial stance during Peretz's ownership. [30]

On December 4, 2014, Gabriel Snyder, previously of Gawker and Bloomberg, replaced Franklin Foer as editor. The magazine was reduced from twenty issues per year to ten and the editorial offices moved from Penn Quarter, Washington DC, to New York, where it was reinvented as a "vertically integrated digital-media company." [31] The changes provoked a major crisis among the publication's editorial staff and contributing editors. The magazine's literary editor, Leon Wieseltier, resigned in protest. Subsequent days brought many more resignations, including those of executive editors Rachel Morris and Greg Veis nine of the magazine's eleven active senior writers legal-affairs editor Jeffrey Rosen the digital-media editor six culture writers and editors and thirty-six out of thirty-eight contributing editors (including Paul Berman, Jonathan Chait, William Deresiewicz, Ruth Franklin, Anthony Grafton, Enrique Krauze, Ryan Lizza, Sacha Z. Scoblic, Helen Vendler, Sean Wilentz). In all, two-thirds of the names on the editorial masthead were gone. [31]

The mass resignations forced the magazine to suspend its December 2014 edition. Previously a weekly for most of its history, it was immediately before suspension published ten times per year [32] with a circulation of approximately 50,000. [2] The company went back to publishing twenty issues a year, and editor Gabriel Snyder worked with staff to reshape it.

In the wake of the editorial crisis, Hughes indicated that he intended to stay with The New Republic over the long term, telling an NPR interviewer of his desire to make sure the magazine could produce quality journalism "hopefully for decades to come." [33] He published an open letter about his "commitment" to give the magazine "a new mandate for a new century." [5] However, on January 11, 2016, Hughes put The New Republic up for sale. [34] In another open letter, he said, "After investing a great deal of time, energy, and over $20 million, I have come to the conclusion that it is time for new leadership and vision at The New Republic." [5]

Win McCormack ownership, 2016 to present Edit

In February 2016, Win McCormack bought the magazine from Hughes [7] and named Eric Bates, the former executive editor of Rolling Stone, as editor. In September 2017, Bates was demoted from his leadership role to a masthead title of "editor at large." J.J. Gould then served as editor for just over a year [35] until December 2018. In November 2017, Hamilton Fish V, the publisher since McCormack's acquisition of the magazine, resigned amid allegations of workplace misconduct. [36] Kerrie Gillis was named publisher in February 2019 [37] and Chris Lehmann, formerly the editor in chief of The Baffler, [38] was named editor April 9, 2019. [39] Within months his management style faced public criticism [40] [41] for his hiring process of an Inequality Editor, posted on June 28. Within weeks, another scandal erupted, with Lehmann facing even harsher criticism from the public and the media for his decision to publish a controversial op-ed by Dale Peck called "My Mayor Pete Problem." The op-ed was retracted, with Lehmann commenting in a separate statement: "The New Republic recognizes that this post crossed a line, and while it was largely intended as satire, it was inappropriate and invasive." [42] In March 2021 it was announced that Lehmann would be departing his role as editor and would be replaced by Michael Tomasky [43]

Print circulation in the 2000s Edit

The New Republic's average paid circulation for 2009 was 53,485 copies per issue.

The New Republic average monthly paid circulation
Year Avg. Paid Circ. % Change
2000 [44] 101,651
2001 [44] 88,409 −13.0
2002 [45] 85,069 −3.8
2003 [46] 63,139 −25.8
2004 [47] 61,675 −2.3
2005 [48] 61,771 +0.2
2006 [49] 61,024 −1.2
2007 [50] 59,779 −2.0
2008 [51] 65,162 +9.0
2009 [51] 53,485 −18.0
2010 [52] NR NR

The New Republic's last reported circulation numbers to media auditor BPA Worldwide were for the six months ending on June 30, 2009.

Online Edit

According to Quantcast, the TNR website received roughly 120,000 visitors in April 2008, and 962,000 visitors in April 2012. By June 9, 2012, the TNR website's monthly page visits dropped to 421,000 in the U.S. and 521,000 globally. [53] As of April 16, 2014, the TNR website's Quantcast webpage contains the following messages: "This publisher has not implemented Quantcast Measurement. Data is estimated and not verified by Quantcast. " and "We do not have enough information to provide a traffic estimate. " and "Traffic data unavailable until this site becomes quantified." [54] Demographically, data show that visitors tend to be well educated (76% being college graduates, with 33% having a graduate degree), relatively affluent (55% having a household income of over $60,000 and 31% having a six figure income), white (83%), and more likely to be male (61%). Eighty two percent were at least 35 years old with 38% being over the age of 50. [55]

Michael Straight Edit

New Republic editor Michael Whitney Straight (1948 to 1956) was later discovered to be a spy for the KGB, recruited into the same network as Donald Maclean, Guy Burgess, Kim Philby, and Anthony Blunt. [56] Straight's espionage activities began at Cambridge during the 1930s he later claimed that they ceased during World War II. Later, shortly before serving in the Kennedy administration, he revealed his past ties and turned in fellow spy Anthony Blunt. In return for his cooperation, his own involvement was kept secret and he continued to serve in various capacities for the US Government until he retired. Straight admitted his involvement in his memoirs however, subsequent documents obtained from the former KGB after the fall of the Soviet Union indicated that he drastically understated the extent of his espionage activities. [57] [58]

Ruth Shalit plagiarism Edit

In 1995, writer Ruth Shalit was fired for repeated incidents of plagiarism and an excess of factual errors in her articles. [59]

Stephen Glass scandal Edit

In 1998, features writer Stephen Glass was revealed in a Forbes Digital investigation to have fabricated a story called "Hack Heaven". A TNR investigation found that most of Glass's stories had used or been based on fabricated information. The story of Glass's fall and TNR editor Chuck Lane's handling of the scandal was dramatized in the 2003 film Shattered Glass, based on a 1998 article in Vanity Fair. [60]

Lee Siegel Edit

In 2006, long-time contributor, critic, and senior editor Lee Siegel, who had maintained a blog on the TNR site dedicated primarily to art and culture, was revealed by an investigation to have collaborated in posting comments to his own blog under an alias aggressively praising Siegel, attacking his critics and claiming not to be Lee Siegel when challenged by an anonymous detractor on his blog. [61] [62] The blog was removed from the website and Siegel was suspended from writing for the print magazine. [63] He resumed writing for TNR in April 2007. Siegel was also controversial for his coinage "blogofascists" which he applied to "the entire political blogosphere", though with an emphasis on leftwing or center-left bloggers such as Daily Kos and Atrios. [64]

Spencer Ackerman Edit

In 2006, associate editor Spencer Ackerman was fired by editor Franklin Foer. Describing it as a "painful" decision, Foer attributed the firing to Ackerman's "insubordination": disparaging the magazine on his personal blog, [65] saying that he would "skullfuck" a terrorist's corpse at an editorial meeting if that was required to "establish his anti-terrorist bona fides" and sending Foer an e-mail where he said—in what according to Ackerman was intended to be a joke—he would “make a niche in your skull” with a baseball bat. Ackerman, by contrast, argued that the dismissal was due to “irreconcilable ideological differences.” He believed that his leftward drift as a result of the Iraq War and the actions of the Bush administration was not appreciated by the senior editorial staff. [66] Within 24 hours of being fired by The New Republic, Ackerman was hired as a senior correspondent for a rival magazine, The American Prospect.

Scott Thomas Beauchamp controversy Edit

In July 2007, after The New Republic published an article by an American soldier in Iraq titled "Shock Troops", allegations of inadequate fact-checking were leveled against the magazine. Critics alleged that the piece contained inconsistent details indicative of fabrication. The identity of the anonymous soldier, Scott Thomas Beauchamp, was revealed. Beauchamp was married to Elspeth Reeve, one of the magazine's three fact-checkers. As a result of the controversy, the New Republic and the United States Army launched investigations, reaching different conclusions. [67] [68] [69] In an article titled "The Fog of War", published on December 1, 2007, Franklin Foer wrote that the magazine could no longer stand behind the stories written by Beauchamp. [70] [71]

Pete Buttigieg article Edit

On July 12, 2019, gay writer Dale Peck wrote an article for The New Republic critical of Pete Buttigieg, a 2020 Democratic Party presidential primary candidate, in which he repeatedly referred to Buttigieg as "Mary Pete", which he described as the "gay equivalent of Uncle Tom", saying, "Pete and I are just not the same kind of gay." The article went on to describe the candidate as a "fifteen-year-old boy in a Chicago bus station wondering if it's a good idea to go home with a fifty-year-old man so that he'll finally understand what he is." [72] The piece was harshly received by some media figures [73] and the center of controversy. [74]

  1. Bruce Bliven (1930–1946) (1946–1948) (1948–1956) (1956–1975) (1975–1979) (1979–1981 1985–1989) (1981–1985 1989–1991) (1991–1996) (1996–1997) (1997–1999) (1999–2006) (2006–2010 2012–2014)
  2. Richard Just (2010–2012)
  3. Gabriel Snyder (2014–2016)
  4. Eric Bates (2016–2017) (2017–2018)
  5. Chris Lehmann (2019–2021) (2021–Present)

Before Wallace's appointment in 1946, the masthead listed no single editor in charge but gave an editorial board of four to eight members. Walter Lippmann, Edmund Wilson, and Robert Morss Lovett, among others, served on this board at various times. The names given above are the first editor listed in each issue, always the senior editor of the team.

How to edit a website using developer tools

  • Open any web page with Chrome and hover your mouse over the object you want to edit (ie: text, buttons, or images).
  • Right-click the object and choose “Inspect” from the context menu.The developer tools will open in the lower half of your screen and the selected element will be highlighted within the interface, also known as the DOM.
  • Double-click the selected object and it will switch to edit mode. You can replace the text or style attributes (ie: colors, fonts, spacing) and then click outside the DOM to apply the changes.
  • Use the “find” shortcut to help you look for specific text or style attributes. ("CMD + F" on Mac or "CTRL + F" on PC)

Our history

Expeditors is a global logistics company headquartered in Seattle, Washington. The Company employs trained professionals in 176 district offices and numerous branch locations located on six continents linked into a seamless worldwide network through an integrated information management system.

Services include the consolidation or forwarding of air and ocean freight, customs brokerage, vendor consolidation, cargo insurance, time-definite transportation services, order management, warehousing and distribution, and customized logistics solutions.

Expeditors International of Washington, Inc. registers as a single office ocean forwarder in Seattle. John Kaiser (a former Harper Group executive) is at the helm.

6 locations

Founders Peter Rose, James Wang, Kevin Walsh, Hank Wong, George Ho, Robert Chiarito, and Glenn Alger join the company with a focus that is new to the industry: a one-stop shop for door-to-door transportation and customs brokerage services. Additional offices are established in San Francisco, Chicago, Hong Kong, Taipei, and Singapore. Expeditors quickly becomes one of the largest U.S.-based forwarders of air freight from the Far East.

12 locations | 161 employees

Expeditors goes public and stock is traded on NASDAQ (EXPD). In first year as a public company, Expeditors reports more than $50 million in gross revenues and $2.1 million in net earnings.

13 locations

Company expands the ocean business with the acquisition of Pac Bridge, a major non-vessel ocean common carrier (NVOCC).

24 locations

Peter J. Rose, one of the founders, assumes the title of President and CEO.

32 locations | 900 employees

Selective global expansion continues with the opening of a Brussels office, the first company office in continental Europe. New slogan is introduced to reinforce our commitment to customer service: You'd be surprised how far we'll go for you.

37 locations

Our net earnings top $10 million ($10,196,000). We formalize an internal quality program called EXCEL (Expeditors Commitment to Excellence and Leadership), built on a goal of 100% customer satisfaction 100% of the time.

56 locations

Company expands into China after Beijing grants Expeditors a rare class "A" license. Expeditors’ Cargo Management Systems (e.cms) is established as an ocean consolidation program featuring an automated electronic data interface.

96 locations | 2,400 employees

Expeditors launches a Cargo Insurance (ECIB) division. Company surpasses $500 million in gross revenues. Global expansion continues with the addition of markets in Central and South Americas. CEO Peter Rose declares that “Our business is based entirely on service and understanding our customers."

114 locations | 3,250 employees

Expeditors names a Director of Quality and formalizes its global pursuit of ISO9001 certification. A total of 27 offices are ISO9001 certified as five more offices achieve the accreditation in Asia and Europe. The number of employees tops 3000. Offices are opened in India, Pakistan, and Bangladesh. The class “A” license held in Beijing is extended to four more major Chinese trading points, bringing our total offices in China to eight. While its employees are recognized as the best trained in the industry, Expeditors raises its minimum annual training requirement for employees from 30 hours to 52 hours per year, in recognition of the increasingly sophisticated needs of its customers.

149 locations | 5,215 employees

Gross revenues top a record $1 billion. New global headquarters opens in downtown Seattle, Washington.

163 locations | 6,480 employees

Expeditors celebrates its 20th year continuing our reputation as a full-service global logistics provider. The number of employees grows to over 6400. Expeditors’ services include Air and Ocean Freight Forwarding, Vendor Consolidation, NVOCC, Customs Clearance, Marine Insurance, Distribution, and other value-added global logistics services. Expeditors’ strength in our people and a clear mission to become the best full-service global logistics provider in the industry is demonstrated by the recognition received from our customers (Cisco Systems and British Airways Catering name us as Supplier of the Year).

177 locations | 7,486 employees

Washington CEO Magazine recognizes Expeditors with “Best Companies to Work For” award.

195 locations | 8,000 employees

Expeditors views its role in the future of international trade as the preferred global logistics solutions company. The company will continue to satisfy its customers’ needs through a responsive, highly-trained workforce, integrated information systems, and a global network. Expeditors is named to the NASDAQ 100. A number of milestones are reached with more than $2 billion in gross

211 locations | 9,454 employees

Numerous milestones mark our 25th year: Gross revenues top a record $3 billion ($3,317,499,000) net earnings reach $156,126,000 and employee count surpasses 9,000.

226 locations | 10,600 employees

Forbes notes Expeditors as the Best Managed Transportation Company. The Wall Street Journal lists Expeditors as number one in their shareholder scorecard for Delivery Services, beating UPS and FedEx.

233 locations | 11,542 employees

Expeditors enters Fortune 500 list for the first time with $4.6 billion in revenue. Fortune also names Expeditors the Number One Most Admired Company in our industry.

250 locations | 12,010 employees

We’re still standing. The global economic climate of the past year has affected many, yet we remained consistent in our commitment to customer service and financial stability. We protected our biggest assets - our people - with no layoffs. This year we opened our Disaster Recovery Center in Spokane, Washington, where all global backup IT requirements are facilitated. 2009 was also a big year for our Environmental Teams worldwide as they work on green initiatives across the Company a sustainable, green office was built in Frankfurt for our German Regional Headquarters.

Over 250 locations | 12,800 employees

Considered our best year ever, 2010 started off well and ended terrific. The main reason for such a successful year is predicated on one large factor. our no layoff policy. Protecting our greatest assets proved invaluable, as those same people were the ones delivering world class customer service day after day. Without them, our success would not be possible. We continue to create tools and enhance our systems in order to improve internal processes and meet customer needs.

252 locations | 13,900 employees

The CEO baton is passed on to Jeff Musser, a 31 year veteran of Expeditors, who becomes our new CEO. We look forward to celebrating our 35th Anniversary in 2014. We have grown from 6 offices and 20 people to over 250 locations and nearly 14,000 employees. In 2013 we set up our Customer Solutions Center at our corporate office which gives us the opportunity to demonstrate our Information Technology capabilities to customers, carriers, and investors. Our IT capabilities have helped keep us in the forefront of those who can benefit from it most.

Over 250 locations | 14,600 employees

The last of the original company founders, James Wang, announces his retirement. Expeditors reveals its newly aligned geographic structure and company strategy. The first quarter of 2015 is the most profitable in the history of the company.

Over 250 locations | 15,400 employees

A year of strong innovation, 2017 was kicked off with the appointment of a Chief Strategy Officer to establish and oversee a Strategy group of highly experienced individuals to explore new areas of opportunity. Later the company announced the launch of a new subsidiary, Cargo Signal, which brings new levels of supply chain control and visibility through digital services powered by a proprietary, sensor-based logistics system and a 24x7x365 Global Command Center staffed with seasoned professionals trained in risk management, logistics, and supply chain security.

Over 250 locations | 16,500 employees

Continuing the innovation streak, in collaboration with our customer Walmart, Expeditors announced the launch of a new cutting-edge carrier allocation platform to provide an advanced level of forecasting and planning to revolutionize supply chains and transportation efficiency

Over 250 locations | 18,000 employees

Expeditors celebrates 40 years of global logistics excellence and employee headcount tops 18,000.


  1. Tojanos

    Dictate, where can I read about this?

  2. Kalabar

    I can suggest to come on a site where there are many articles on a theme interesting you.

  3. Moogujora

    Sorry, but this doesn't quite work for me.

  4. Eachan

    Thank you, left to read.

Write a message